Handelsvillkor
Jag gör förbehåll för tryckfel, lagerfel och prisändringar.
Om du ångrar ditt köp (ångerrätt)
Du har 90 dagars ångerrätt när du handlar på boardgamer.se. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottager varan. Ångerrätten gäller för alla varor oavsett hur du väljer att betala.
Emballage och varans skick
Ångerrätten kan bara åberopas om varan när den återsänds är i samma skick som när den levererades. Ångerrätten faller därmed bort om du bryter inplastningen runt varan eller på annat sätt har brukat varan på ett sätt som väsentligt minskar varans försäljningsvärde.
Om du önskar ångra ditt köp ska varan/varorna skickas till:
Hyggeonkel
c/o LM Lagerhotel
Erhvervsparken 3
9632 Møldrup
Danmark
Du kan också ångra köpet genom att inte ta emot varan/inte hämta ut den på utlämningsstället alternativt, efter överenskommelse, återlämna den i egen person på ovanstående adress.
Du får naturligtvis pengarna tillbaka
Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis din erlagda betalning i retur. Beloppet överförs till det kort du betalade med alternativt till ditt bankkonto skyndsamt efter det att vi har mottagit varan i retur och kontrollerat att din retur uppfyller villkoren enligt ångerrätten. Den enda kostnad du har är kostnaden för att skicka tillbaka varan till oss.
Vad ska jag lägga med i returen?
Du ska lägga med en kopia av orderbekräftelsen eller fakturan.
Notera! Boardgamer.se tar inte emot returer som skickas mot postförskott.
Se mer information om
returer här.
Om det är fel på varan (reklamation)
När du handlar på boardgamer.se har du självklart 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt, eller helt eller delvis få pengarna tillbaka – detta beroende på den konkreta situationen.
Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet på varan inte har uppstått som en följd av felaktig användning eller grov oaktsamhet.
Hur snabbt måste jag reklamera?
Du ska reklamera inom ”rimlig tid” från det att du har upptäckt felet. Vi rekommenderar att du reklamerar så snabbt som möjligt. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäcker felet är reklamationen alltid ”rättidig”.
Vi återbetalar rimliga fraktkostnader
Om reklamationen är berättigad betalar vi givetvis dina (rimliga) fraktkostnader. Kontakta oss innan du skickar tillbaka en vara så vi eventuellt kan vara dig behjälplig med att hitta en bra lösning för frakten.
Varan ska skickas till:
Hyggeonkel
c/o LM Lagerhotel
Erhvervsparken 3
9632 Møldrup
Danmark
Vi behöver följande information när du skickar tillbaka en vara
När du returnerar varan ber vi dig upplysa oss om vad problemet är, gärna så detaljerat som möjligt.
Notera! Vi tar inte emot försändelser som skickas mot postförskott eller liknande.
Kom ihåg att varan alltid ska skickas med fullgott emballage. Se också till att få ett kvitto för frakten så att vi kan betala tillbaka dina kostnader.
Vad gör vi med dina personuppgifter (sekretesspolicy)
För att du ska kunna ingå avtal med oss på Boardgamer.se behöver vi behandla följande uppgifter:
- Namn
- Adress
- Telefonnummer
- E-postadress
- Din betalningsinformation
Vi behandlar dina personuppgifter med syftet att kunna leverera dina beställda varor till dig (rättslig grund).
Personuppgifterna lagras med information om vilka varor du har köpt i 5 år från utgången av det räkenskapsår som uppgifterna gäller. Därefter raderas uppgifterna.
När vi samlar in personuppgifter via vår webbplats försäkrar vi oss om att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om precis vilka uppgifter som behandlas och varför.
Det är ägaren av Hyggeonkel ApS som är dataansvarig och har tillgång till de personuppgifter som registreras om dig.
Uppgifterna om ditt namn och telefonnummer, din adress och e-postadress vidarebefordras till vårt lagerhotell (LM Lagerhotel A/S) för att leverans av dina köp ska kunna ske.
Som registrerad hos Boardgamer har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt att få information om vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter följer av persondatalagar och en förfrågan i förbindelse med detta ska skickas till Hyggeonkel ApS via e-postadressen
info@boardgamer.se.
Behandling av personuppgifter - samtycke
Om du sätter ett kryss i rutan för att godkänna att vi skickar e-post till dig, behandlar vi din e-postadress och information om dina köp hos oss fram tills det inte längre är relevant. I praktiken innebär det att vi slutar behandla uppgifterna när du meddelar oss att du inte längre vill få e-post från oss.
Du kan alltid ta tillbaka ett samtycke. Det kan du göra antingen genom att använda länken längst ner i våra e-postutskick eller genom att kontakta oss på
info@boardgamer.se och meddela att du inte längre önskar få våra nyhetsbrev och erbjudanden.
Datasäkerhet
Oavsett om vi behandlar dina personuppgifter med syfte att uppfylla ett avtal eller mot bakgrund av ditt samtycke, kommer vi alltid behandla dina personuppgifter säkert och konfidentiellt i överensstämmelse med gällande lagstiftning, inklusive GDPR och andra relevanta lagar.
Dina personuppgifter kommer endast användas för det syfte de är insamlade och kommer att raderas när detta syfte är uppfyllt eller inte längre är relevant.
Om det är fel i våra sparade uppgifter, kan du alltid begära att få dem rättade så att uppgifterna blir korrekta. Du har också rätt att begära ut uppgifterna i ett vanligt format (dataportabilitet).
Om du vill göra en rättelse i dina uppgifter eller begära ut uppgifterna är du mer än välkommen att skriva till oss på ovan angivna e-postadress.
Om du inte längre vill att vi ska behandla dina personuppgifter, eller om du vill att vi ska begränsa behandlingen av dina personuppgifter, kan du skicka oss en begäran om det via ovan e-postadress.
Vill du framföra ett klagomål avseende Boardgamer ApS behandling av dina personuppgifter, kan du göra det till Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00, e-post:
dt@datatilsynet.dk.
Cookies
Boardgamer.se (”webbplatsen”) använder ”cookies”, som är textfiler som sparas på din dator, mobil eller annan enhet med syftet att identifiera den, komma ihåg inställningar, samla statistik och rikta annonser. Cookies kan inte innehålla skadlig kod som exempelvis virus.
När du besöker webbplatsen samlas teknisk data in om dig. Datan används för att anpassa och förbättra innehållet och för att göra de annonser som visas på sidan mer relevanta. Om du inte vill att dessa data samlas in, kan du radera dina cookies (
se vägledning ) och sluta använda webbplatsen. Nedan kan du läsa mer om vilka data som samlas in, syftet med insamlingen och om vilka tredjeparter som har tillgång till dem.
Kan man ta bort och blockera cookies?
Du kan hitta en vägledning till cookiehantering för olika webbläsare här:
http://www.minacookies.se/allt-om-cookies/cookiehantering/ .
Om du raderar eller blockerar cookies, kommer annonser att bli mindre relevanta för dig och visas oftare. Det finns också en risk att webbplatsen inte fungerar optimalt samt att det finns innehåll du inte kan visa.
Webbplatsen använder cookies från tredje part. Dessa kan inkludera följande:
- Google Analytics - Samlar information om din aktivitet på sidan. Informationen inkluderar IP-adress, från vilken webbplats du kommer och hur lång tid du uppehåller dig på sidan.
- G
oogle Adwords - Används av Google för att leverera annonstjänster.
-
Facebook.com - Används av Facebook för att leverera annonstjänster.
-
Youtube.com - Ett unikt ID ges till varje användare vid visning av video.
-
Vimeo.com - Ett unikt ID ges till varje användare vid visning av video.
Missnöjd med ett köp?
Om du är missnöjd och vill klaga på ett köp ska du skicka ett meddelande till Mads Kristensen, info@boardgamer.se.Om vi inte lyckas komma fram till en lösning kan du skicka ett formellt klagomål till Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk (fungerar ungefär som Konsumentverkets tjänst Hallå Konsument).Du kan också vända dig till EU-kommissionens konsumentportal online, vilket är ett alternativ om du som svensk handlar hos mig.Du hittar klagomålsportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.